23 Mayıs 2015 Cumartesi

Şimdi Benimsin Yorumu | kitapmiti




Kitabın Adı : Şimdi Benimsin
Yazarı : Güneş Demirel
Yayınevi : Ephesus
Sayfa Sayısı : 564
Liste Fiyatı : 25,00

Ön okuma için : http://www.birazoku.com/simdi-benimsin







     Herkese merhaba. Bugün Güneş Demirel'in Şimdi Benimsin adlı kitabını yorumlayacağım. Bu kitabı Çağla ile birlikte okuduk. Tabiikide ben dayanamayıp erkenden bitirdim kitabı :)
Ben bu kitabı çıkacağını duyduğumdan beri fazlasıyla merak ediyordum. Kitabı alır almaz da okudum ve 2 gecede bitirdim. Kitap bana kalırsa fazla kalın bir kitap değildi. Zaten bölüm geçişleri çok fazla olduğundan sayfa sayısı azalıyor. Birde yazarın dili fazlasıyla akıcı. Farkında olmadan ilerliyorsunuz kitapta.


      Kitabın zaten kapak tasarımını ve çiltli oluşunu fazlasıyla beğendim. İnsanın okuyası geliyor.Öncelikle kitabın arka yazısından başlayalım;
      Kötü bir başlangıçtı onlarınki.Ne Elif haketmişti başına gelenleri ne de Fırat istemişti böyle olmasını.Bir gecede hayatlar değişmiş,hayaller yıkılmıştı...
  Zaman unutturabilir miydi kötü anıları?
  Affedebilir miydi günahı?
        Haksızlıkların en büyüğünü yaşayan Elif ailesi tarafından dışlanırken,felaketi olan insanlar tarafından sarıp sarmalanır.Her geçen gün  nefret ateşiyle bilense de, hayata tutunmaya çalışır.
        Fırat ise pişmanlıkları ve vicdanı ile savaşırken,Elif'in masumiyetine ve güzelliğine yenilir.Gün geçtikçe ilmek ilmek her hücresine işler Elif.Artık Fırat için hayatın amacıiaffedilmek ve kara sevdasına karşılık bulabilmektir.
        İki töre mahkumunun hayat yolculuğuna eşlik ederken,hem yüreğiniz acıyacak,hemde dev bir aşka tanık olacaksınız.


      Elif'in abisi ile Fırat'ın nişanlısı Beril'in kaçıp evlenmesi üzerine töre araya giriyor. Elif ve ailesi her şeyden uzak sakin bir hayat sürmekteler aslında. Ancak Fırat Diyarbakırlı ve tabiikide törelere göre hareket etmek zorunda. Bir de ağa oğlu olması her şeyi zorlaştırıyor. Töre Elif'i isteyince Fırat Elif'i kaçırarak tecavüz ediyor.(bu kesinlikle spoiler değil kitabın ilk sayfalarında yazıyor) Bu olaydan sonra Elif'in hayatı altüst oluyor. Ailesi ve çevresi tarafından fazlasıyla dışlanıyor. Elif'in hiçbir suçu olmamasına karşı ailesi Elif'e karşı tavır alıyor ve zorla evlendirip olayın üstünü örtmeye çabalıyorlar. Kitap boyunca bu hareketleri yüzünden Elif'in ailesinden nefret ettim. Bu sırada Fırat sürekli Elif'in peşinde tabiiki de. Daha sonra Elif'ide alarak Diyarbakır'a götürüyor ve evleniyorlar.Elif'e Fırat'ın tüm ailesi yardım ediyor. Çok seviyorlar Elif'i ve sanki kendi ailesindenmiş gibi davranıyorlar. Mehmet Ağa(Fırat'ın babası) kendi babasından daha çok babalık yapıyor Elif'e. Hele de Fırat'ın annesi Gülizar Anne. Ben bu kadına bayıldım.Yok böyle bir anne ya. Elif'i kendi kızlarından bile daha çok seviyor. Fırat'ın kardeşleri Elmas,Kenan ve Bilge var birde. Kendi kardeşleri gibi koruyup kolluyorlar Elif'i. 
Kitapta en sevdiğim 2 şey vardı. Birincisi Fırat'ın ailesindeki samimiyet. O kadar iyilerdi ki anlatamam. Tamam her şey onlar yüzündendi belkide ama Elif'e en çok destek çıkan en çok koruyan ve Elif'i en çok seven onlar oldu. Kendi ailesinin yapmadığını yaptılar.Ve bu gerçekten çok çok güzeldi.Zaten ailenin her bir üyesinin Elif'e davranışları tutumları çok iyiydi.İkincisi de Fırat'ın Elif'e olan aşkı.Kendinden nefret etti yaptıkları için. Her seferinde daha da acı çekti.Elif'in nefret dolu bakışlarını hakettiğini düşündü ki haklı. Ama gerçektende çok sevdi. Kitapta işaretlediğim çoğu yer Fırat'ın Elif'e olan aşkını anlatması. Bir an bile vazgeçmedi Elif'ten. 
Ben bu kitaba 4-4,5 puan verdim. Bunu sebebi ise kitabın sonlarına doğru önce 4 ay daha sonrada 7 yıllık bir zaman atlayışı olması.4 aylık olan çok gözüme çarpmamıştı yerinde bir ilerleyişti. Ama o 7 yıllık atlama hiç hoşuma gitmedi.Çünkü daha sonra olaylar çok hızlı gelişti ve sanki bir şey eksik kaldı kitapta. Tamam Fırat'ın aşkını fazlasıyla okuduk ama Elif'in aşkını göremedik.Çünkü çok hızlı bağladılar. Buyüzden de 1 puan kırdım.Kitaba haksızlık etmek istemediğimden dolayı 4 ile 4,5 arasında çok kaldım.
Bu eksikliği dışında çok çok güzel bir kitaptı. Kesinlikle harika bir tat bırakıyor.Okunmasını şiddetle tavsiye edeceğim kitapların arasına girmeyi başardı. Mutlaka okuyun derim.







Puanım:


0 yorum:

Yorum Gönder