10 Temmuz 2015 Cuma

TBT 1.Tur | Kelime Avcısı Yorumu | stealthreader



Kitabın Adı: Kelime Avcısı
Orjinal Adı: Word Exchange
Yazarı: Alena Graedon
Çeviri: Müge Bayyurt
Yayınevi: Timaş
Sayfa Sayısı : 528
Liste Fiyatı: 27,50






      Kitapların tükendiği, el yazısının yavaş yavaş unutulduğu, kütüphanelerin kapandığı, gazetelerin artık hükmünün kalmadığı ve tüm iletişimin "Mem" adı verilen gelişmiş tabletler üzerinden yürüdüğü bir dünya… Peki insanların konuşmak için bile bu cihazlara ihtiyaç duyduğu ve artık kelimelerin para ile satıldığı yakın bir gelecekte, dünya üzerindeki son sözlüğün editörü bir gece ansızın ortadan kaybolursa ne olur?

      Peki ya siz birine âşık olduğunuzu ona anlatmak için artık kelimelere para ödemek zorunda kalacağınız bir dünyada nasıl yaşardınız? Her sayfası aksiyon, edebiyat, felsefe ve macera dolu yepyeni bir roman… 

      Selam millet! Uzun zamandır düşündüğümüz bir şeyi gerçekleştirdik ve bir blog tur açtık. Titan Blog Turu (@titanblogturu) ile sizleri evlerinizden alıp taa Titan'a varan kitaplarla buluşturuyoruz. Turumuzun ilk kitabı Kelime Avcısı'ydı. Uzuuuun bir sürede okundu ve bitti. Birazdan neden uzun bir süre olduğunu açıklayacağım.
      
      Kitabın konusuna kısaca değinecek olursak: Öyle bir zaman düşünün ki... Gazeteler, kitaplar, dergiler yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Kütüphaneler kapatılıyor. Kalan son sözlüğün editörü ise ortadan kayboluyor. 
      Konusu bu zamana kadar okuduğum distopyalardan çok farklıydı. Kesinlikle insanı ilk andan içine çekebilecek bir konusu vardı fakat yazarın anlatımı buna engel oluyordu. Yazar o kadar gereksiz ayrıntılara girmişti ki sıkılmadan okuduğum tek bir bölüm yoktu. Özellikle neredeyse her sayfada olan yarım sayfalık açıklamalar beni o kadar bunalttı ki oraları okumadan geçmeye karar verdim. 
      Kurgu bana göre çok zayıftı. Zaten ilk 200sayfa bir şey olduğu yok. Ondan sonrasında ise tek bir olay üzerinden ilerliyor her şey. Yan olay falan olmadığı için okumak benim için güçleşti. Sırf bitirmek için okudum çünkü kitapları yarım bırakmaktan nefret ederim. Karakterle hiç değinmeyeceğim bile çünkü hiçbir karakteri sevmedim. Bu da kitabı beğenmememdeki bir etkendi. 
      Tüm bunlar benim düşüncelerim ve kitabı merak ediyorsanız alıp okuyabilirsiniz. Çünkü kitapyurdu sitesindeki yorumlara baktığımızda okuyuculardan birçoğu beğenmiş kitabı. Sanırım bana hitap etmeyen bir kitaptı. 
      Destekleri için Timaş Yayınları'na ve Anıl ablaya teşekkür ederiz. İnstagram hesabımızdaki çekilişe katılmayı unutmayın, görüşürüz. :D
      
      Puanım:



















0 yorum:

Yorum Gönder