6 Temmuz 2015 Pazartesi

Pinocchio Dizi Yorumu | kitapmiti

Herkese yeniden merhaba. Uzun bir süredir reading slump'tayım ve hiç bir şekilde okuyasım gelmiyor.Bende bu sürede instagramda birinin paylaşımında gördüğüm ve izlemeye başladığım bir kore dizisi olan Pinocchio'dan bahsetmek istiyorum.Dizi 20 bölümden oluşuyor ve her bölüm yaklaşık olarak 1 saat.

 Konusundan kısaca bahsetmek gerekirse ;
   Mutlu bir aileye sahip olan Ki-Ha Myeong'un babası bir itfaiye şefidir.Abisi ile Ki-Ha Myeong çok aşırı zeki çocuklardır. Bir gün babası bir fabrika yangınına gider ve fabrika sahibinin içeride çalışanlarının kaldığını söylemesi üzerine tüm ekip fabrikaya girerler.Bu esnada fabrikada bir patlama meydana gelir.Tüm itfayecilerin hayatlarını kaybetmesine rağmen şefin cesedi bulunamaz. Bir muhabir olan Müdür Song ise itfaiyecilerin ölümünden şefi suçlar ve öfkeli halk bu aileye yönelirler.Tepkilere dayanamayan Ki-Ha Myeong'un annesi ise Ki-Ha Myeong'la beraber denize atlayarak intihar eder.Ki-Ha Myeong yakınlardaki bir adaya kadar gitmeyi başarır.Burada yaşlı bir adam ölen oğlu Choı Dal-Po'nun yerine koyar ve evlat edinir.
 
Bu yaşananlar sırasından da Choi Dal-Po 'yu evlat edinen adamın küçük oğlu kızı Choı In-Ha 'yı da alarak adaya taşınır.Dördü beraber yaşamaya başlarlar.Bu arada Choı In-Ha bir pinokyodur.Yani her yalan söylediğinde hıçkırıyor.Bu rahatsızlıktan dizi de "Pinokyo Sendromu" olarak söz ediliyor.
  Dizi de belli aralıklarla zaman atlamaları yapılıyor.Bu sadece başı maalesef ki :( Biliyorum çok uzun bir konu ama gerçektende harika bir dizi.
Uzun yıllar beraber yaşayan Choı Dal-Po ve Choı In-Ha belli bir zaman sonra birbirlerinden hoşlanmaya başlıyorlar. İkisinin de muhabir olması üzerine olaylar iyice karışmaya başlıyor .

Dizi de aşktan çok aile bağlarının anlatılması benim çok hoşuma gitti. Dal-Po ile In-Ha'nın aşkını görmemek imkansız tabii ki de fakat onların aşkı o kadar saf işlenmiş ki yoğunluk aile bağlarına verilmiş. Çok fazla Kore dizisi izlememe rağmen buna bayıldım. Konusu bu kadar ilgimi çekmese belki de hiç izlemezdim. Ama her yalan söylediğinde hıçkıran bir karakter kimin ilgisini çekmez ki ?Dizide ki her karakterde çok iyiydi. Kötü karakterleri bile çok sevdim. Favori karakterimi söyleyecektim fakat seçemedim.Hepside birbirinden iyiydi.

Bu yazıyı bu kadar karmaşık yazmayı gerçekten de istemezdim.Fakat dizi farklı noktalardan birleşiyor ve anlatması güçleşiyor.Ben kısaca giriş hikayesini anlattım devamını spoiler vermeden anlatamayabilirdim. Uzun lafın kısası mutlaka izleyin.




0 yorum:

Yorum Gönder