24 Ağustos 2015 Pazartesi

Bir Artı Bir Yorumu | kitapmiti


Kitabın Adı : Bir Artı Bir

Orjinal Adı : One Plus One

Yazarı : Jojo Moyes

Yayınevi : Pegasus

Sayfa Sayısı : 464

Liste Fiyatı : 29.50



Sen ve beni toplasak sonuç ne olur?

Tatlı bela bir kadın…
İki çocuğuna bakmak için deliler gibi çalışan ve baharın gelmesini dört gözle bekleyen Jess Thomas bugüne kadar hayatındaki tüm zorlukların üstesinden tek başına gelmiş. Ama artık birinin ona yardım istemenin kötü bir şey olmadığını anlatması gerekiyor…

Ve hayatı alt üst olmuş bir yabancı…
Yıllar boyunca çalışıp kazandığı her şeyi kaybetmesine neden olabilecek inanılmaz bir hata yapan Ed Nicholls bir uçurumun eşiğinde. Hatasını telafi edebilmesi için tek bir kurtuluş yolu var ve o yol da büyük bir maceranın içinden geçiyor…

Sonuç…
Jess birine borçlu kalmak istemeyecek kadar gururlu, Ed ise kendi sorunlarından başka hiçbir şeyi görmüyor… Peki, apayrı dünyalara ait bir kadın ve bir adam yan yana geldiğinde beklenmedik bir sürpriz gerçekleşebilir mi?

"Bir su damlası kadar saf ve yeni yeni konuşmaya başlayan bir bebek kadar komik… İşte Jojo Moyes'in başyapıtı!"
-Marie Claire-

"Jojo Moyes aşk, romantizm ve komediyi coşkuyla yan yana getiren bir kraliçe gibi… Senden Önce Ben'e doyamayan herkes bu sevimli romana bayılacak!"
-New York Times-

"Rengârenk bir lunaparka girip duygudan duyguya koşmaya hazırlanın!" 
-Sunday Express-

"Kitabın son sayfasını çevirdiğimde içimden bir parça koptuğunu sandım. Bu kitap ve karakterler içinize işleyecek." 
-Random Things Through My Letterbox-


Herkese yeniden merhaba :) Tatilin sonlarına doğru geliyoruz. Okul zamanı okuyamazsam diye bu ara fazlasıyla kitap okuyorum. Bugün Jojo Moyes 'in son kitabı Bir Artı Bir (The One Plus One) 'in yorumunu sizlerle paylaşacağım. Öncelik le biraz konusundan bahsedeyim.
Jess Thomas boşanmış ve Tanzie ile Nicky adında  2 çocuğuyla yaşayan bekar bir anne. Geçimlerini sağlayabilmek için temizlik yapıyor. Ed Nicholls ise çok başarılı bir yazılımcı. Ancak başarısız bir evlilik geçirmiş ve şimdi de dikkatsizliği sonucunda şirketi elinden gitmek üzeredir. Dahası hapse bile girebilir. Jess 'in kızı Tanzie ortaokulda olmasına rağmen bir matematik dehası ve girdiği bir sınav sonucunda matematik dehalarının olduğu özel bir okula gitmeye hak kazanmıştır. Ancak hala ödemeleri gereken yüklü bir miktar para vardır. Ne yapacaklarını düşünürken para ödüllü bir matematik olimpiyatı karşılarına çıkar. Jess,Nicky,Tanzie ve köpekleri Norman olimpiyata gitmek üzere  yolculuğa çıkarlar . Ancak arabalarına el konulur. Kara kara ne yapacaklarını düşünürken Ed karşılarına çıkar ve onları götürmeye gönüllü olur. Ve böylelikle yolculuk başlar. 
Jess karakteri oldukça güçlü bir karakterdi. Çocukları için büyük fedakarlıklar yapması çok hoşuma gitti. Tanzie'nin ise matematiği sevmesi çok çok hoşuma gitti. ( Bunda benimde matematiğe bayılıyor olmamın etkisi var tabii ki) Nicky ise farklı kişiliğinden dolayı arkadaşlarından tepki gören ve aslında çok içine kapanık bir karakter. Ed ise fazlasıyla kafası karışık ne yapacağını kestiremeyen biri. Yani hepsinin de sorunları var ve bu onları birleştiren bir nokta . Kitabın başlarında sıkıldığımı itiraf etmem gerek. Ancak ilerledikçe bu aileye fazlasıyla bağlandım. Hatta bitince üzüldüm. Çok sıradan ve abartısız bir aile oluşturulmuş. Bu da çok hoşuma gitti. Kitabı beğendim. Yine de "Senden Önce Ben" kitabından dolayı fazla bir beklentim vardı ve bunu karşılayamadığı için biraz hayal kırıklığına uğradım. Onun dışında gayet güzeldi. Başlarda sarmamasından dolayı 1 puanımı kırdım. 
Sonuç olarak yazarın Senden Önce Ben kitabı gibi bayıldığımı söyleyemem ama yinede alıp okumanızı tavsiye ederim. Eğer çok yüksek beklentilerle başlamazsanız seveceğinizi düşünüyorum. 
Bir sonraki yorumda görüşmek üzere,  hepinize keyifli okumalar :*

Puanım:



0 yorum:

Yorum Gönder