19 Eylül 2015 Cumartesi

Evrenin Ötesi Yorumu | stealthreader

Kitabın Adı : Evrenin Ötesi
Orjinal Adı : Across the Universe (Across the Universe #2)
Yazarı : Beth Revis
Çeviri: Ayça Sağlam
Yayınevi : Olimpos
Sayfa Sayısı : 408
Liste Fiyatı : 19.00






  Amy’nin genetik uzmanı annesi ve savaş analizi uzmanı babası yeni bir gezegende insanlığın ilk tohumlarını atmak ve yaşam şartlarını uygun hale getirebilmek üzere Finansal Kaynak Borsası tarafından işe alınır. Yeni gezegene varmak 300 yıl süreceği ve Amy sadece on yedi yaşında olduğu için özel bir izin ile o da bu yolculukta ailesine katılır.

Kendilerinin de aralarında bulunduğu 100 kişilik bilim insanı ve savaş uzmanı dondurularak geminin kargo bölümüne 300 yıl sonra yeni gezegene iniş yapıldığında uyandırılmak üzere yerleştirilir. Ama yüzlerce yıl sürecek olan bu yolculuk için evet demeden önce Amy’nin 50 yıl erken uyandırılacağından haberi yoktu... Üstelik kendi kurallarıyla yaşayan cesur yeni bir dünyaya gözlerini açmayı hiç ummamıştı.


Amy uyandırılışının teknik bir arıza olmadığını anladığı andan itibaren onun neredeyse ölümüne sebep olan kişiyi bulmak için zamana karşı bir yarışa girer. Çünkü donma haznesinin fişi çekilmiştir ve şüpheliler listesindeki isimler ise sadece birkaç bin kişilik gemi sakinlerine aittir. Gemide birisi donma haznelerinin fişlerini çekip kaçıyor ve çözüldükleri vaktinde fark edilmeyen kurbanlar dondurucu sıvıda boğuluyor. Eğer Amy hemen bir şeyler yapmazsa ailesi bir sonraki kurbanlar olabilir.

Ama şüpheli listesindeki isimlerden biri Amy için farklı anlamlar ifade ediyor: genç, asi ve zeki Çıraki geminin gelecekteki lideri ve hazırlıksız yakalandığı bir aşk.






      Herkese yeniden merhaba. Bugün baya önce okuduğum Evrenin Ötesi'nin yorumuyla karşınızdayım. Aslında bu kitabı yorumlama gibi bir niyetim yoktu çünkü okuduktan hemen sonra instagramda kitap hakkında bir şeyler yazmıştım. Geçenlerde Bir Milyon Güneşi okuyunca serinin tüm kitaplarının yorumunu bloga gireyim de toplu dursun diye düşündüm ve sonuç olarak burdayım. Neyse çok uzattım sanırım hemen kitabın konusuyla başlayalım.
      Ana karakterlerimizden biri olan Amy'nin annesi genetik uzmanı, babası ise savaş analizi uzmanıdır. Amy'nin babası ve annesi ile birlikte toplamda 100 bilim insanı yeni bir gezegende yaşam koşullarını uygun hale getirmekle görevlidirler. Bu gezegene olan yolculuk 300 yıl süreceği için donma sıvısı ile dondurulurlar. Amy de anne ve babasıyla beraber gitmek üzere dondurulur ve 300 yıl sonra yani gezegene vardıklarında uyandırılacaklardır. Fakat Amy gerekenden 50yıl erken uyandırılır. Şans eseri boğulmaktan kurtulan Amy uyandırılışının teknik bir arıza olmadığını ve bir katilin donmuş insanların fişlerini çektiğini öğrenir. Herkes Amy kadar şanslı değildir ve bazıları sirojenik (aşırı soğuk sıvı) sıvıda boğulur. Bu nedenle Amy sıra annesine ve babasına gelmeden katili bulmak için zamanla yarışır.
      Kitabın konusu arka kapakta yazıyordu zaten fakat ben yine de kendi cümlelerimle anlatmak istedim. Yorumuma gelecek olursak;
      Kitaba başlamadan önce biraz araştırma yaptım ve hep olumlu yorumlarla karşılaştım. Çok bilindik olmamasına karşın okuyanların çoğunun hatta neredeyse hepsinin beğendiği bir seri olduğunu fark ettim ve bu da seriye olan merakımı arttırdı. Ama beklentiye girip kitabı beğenmemekten korktuğun için beklentimi sıfırlayarak başlamak istedim ve öyle de yaptım. Sonuç olarak kitaba BA-YIL-DIM. Tek kelimeyle mükemmeldi. Tabii birkaç eksiği vardı elbette ama göz ardı edilebilecek kadar minik şeylerdi benim için.
      Kitap biraz durgun başlıyor. Bahsettiğim dondurulma işlemi vs derken birkaç tanımla falan geçiyor ilk 100 sayfa ama bu beni sıkmadı. Hatta baya ilgimi çektiği için o kısımları okurken çok keyif aldım. Beni rahatsız eden tek nokta tüm olayların son 100 sayfada falan patlak vermesiydi. Yani o kısıma kadar sıkılmadan okuyorsunuz falan ama ondan sonrasında heyecandan bırakamıyorsunuz. Hani belki olaylar biraz daha kitabın geneline yayılsaydı daha hoş olabilirdi. Ama ben bu haliyle de çok sevdim tabii ki.
      Olaylar son 100 sayfada patlak veriyor dedim ya az önce, ama ne olaylar ne olaylar. O son nasıl mükemmel bir sondur öyle. Kitabı okurken kafamda birçok teori geliştirmiştim ama bunların neredeyse hiçbiri tutmadı. Katili buldum ama olayların nasıl geliştiğini bulmanız imkansız. Bulan varsa ayakta alkışlarım. :D He bir de katil falan diyorum ya polisiye tarzı anlaşılmasın. Kitabın türü bilim kurgu yani.
      Çok kısa bir şekilde karakterlerden bahsedip yazımı bitirmek istiyorum. Ana karakterlerimiz Amy ve Çırak. Zaten hikaye ikisinin ağzından anlatılıyor. Bölüm bölüm olduğu için bir Çırak bir Amy şeklinde ilerliyor. Bu benim kitaplarda en sevdiğim anlatım. Her iki karakterin de duygularını öğrenebiliyoruz bu şekilde.
      Amy'nin bazı davranışları beni sinir etse de nefret ettiğim bir karakter olmadı. Ne seviyorum ne sevmiyorum gibi bir şey. Çırak'ı Amy'ye göre daha çok sevdiğim kesin ama ona da pek bayılmadım açıkçası. Orion favorim. :D Bir de benden küçük bir uyarı: karakterlerin hiçbiri beklediğiniz gibi çıkmayabilir. Yazar çok fena ters köşe yapıyor haberiniz olsun.
      Kitabın kapağıyla aşk yaşadığımı da söylemeden geçemeyeceğim. He bir de aklıma gelmişken söyleyeyim. Seri (3kitap) kitapyurdunda 18TL gibi ucuz bir fiyata satılıyor. Ben internetten sipariş vermiyorum derseniz de carrefour gibi yerlerde kitapları 10ar TLye bulabilirsiniz. Aklınızda bulunsun. :D
      Karakterlerden bahsedip bitireceğim dedim ama son bir şey daha eklemek istiyorum.
      Böyle mükemmel bir serinin bu kadar az bilinmesi beni üzse de böyle uygun fiyatlara bulunması mutlu ediyor. Belki pegasustan çıksa daha çok bilinirdi (birçok kişi pegasusun her kitabı mükemmelmiş gibi saçma bir düşünceye kapılıp pegasusu göklere çıkardığı için..) ama Olimpos'tan çıkmış çok daha iyi bence. Neyse, ben her yerde serinin reklamını yapıyorum ve yapmaya devam da edeceğim. Seri hak ettiği değeri görene kadar bu böyle olacak. 
      Seriyi şiddetle tavsiye ediyorum ki bunu zaten anlamışsınızdır. Bir Milyon Güneşi'in yorumunu da en kısa zamanda girerim. Hoşça kalın, keyifli okumalaaar :D


Puanım:

0 yorum:

Yorum Gönder