6 Eylül 2015 Pazar

Freya Mclowell | Röportaj #1

Blogumuzdaki ilk ropörtajımızla karşınızdayız. Ara ara yazarlarla yapacağımız röportajlarla sizlerle olacağız. İlk konuğumuz Ephesus Yayınlarından çıkan Lordum kitabının yazarı Freya Mclowell . Umarım keyifle okursunuz. 



Öncelikle bizi kırmayıp ropörtajı kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz.
1) İlk olarak Freya Mclowell ismi nereden aklınıza geldi?
Asıl ben teşekkür ederim benimle bu güzel sorularınızı paylaştığınız ve bana bu teklifi getirdiğiniz için ♥ ♥ ♥ Freya yunan mitolojisinde aşk ve güzellik tanrıçasının ismiydi ve ezelden beri bu ismi çok sevmişimdir ve sonunda bu ismi kendi himayeme almaya karar verdim :) Mclowell ise boncuk gözlü süper ötesi editör ablam Nilüfer Savaşer Nişli'ye ait bir fikirdi ve çok da iyi oldu :)


2) Hangi bölümden mezunsunuz, ileriye yönelik hayalleriniz var mı?  Yeni bir kitap çıkarmayı düşünüyor musunuz?
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum geleceğe yönelik planım yeni kitaplar yazmak ve öğretmen olarak atanıp öğrencilerimin çok sevdiği bir öğretmen olabilmek istiyorum :) Şu an yazma konusunda biraz tıkansam ve kararsız kalsam da herkesin sevdiği Eric karakterine ait güzel bir kurgu yaratmaya çalışıyorum umarım onu da seversiniz :)

3) Yazmaya nasıl karar verdiniz? Kitap çıkarmanız nasıl oldu biraz bahsedebilir misiniz?
Sekiz senedir çabalıyorum yazıyorum kendime kızıyorum çoğu zaman yazdıklarımı hiç beğenmeyip hayata küstüğüm oluyor :) :) Çok kitap okuyordum ve yazma fikri de sanırım 'bende aklımda dolaşan hayalleri yazabilirim ' düşüncesiyle ortaya çıktı :) Kitap çıkarmak benim için oldukça zor oldu iki sene belki biraz daha fazla süre zarfı içinde Lordum'u yazdım ve bana inanan bir meleğim vardı o 'eğer kendine inanıyor ve güzel yazdığını düşünüyorsan tamamdır ama çok iyi olmalısın çok iyi ' diyerek günün birinde bana bir şans verdi ve kitabım son okumayı yapanlar tarafından onay alarak sizin ellerinize ulaştı.  Ama bu süreç benim için çok zor oldu çok dua ettim çok çabaladım gerçekten.  Wattpatte bir fenomen değildim ya da başka bir yerde, Üniversite ile meşgul olmak zorundaydım işte bu yüzden her şeye bir sıfır geriden başladım ve şimdi tek dileğim okuyucularımın kitaplarımdan zevk alması :)

4) İlk kitabınızı çıkardığınızda neler hissettiniz?
Kitabım çıktığında buna inanmadım. Hayır canim bu olamaz diyerek yurtta odamda dolanıp durdum. O kitabı alıp sayfalarına dokunmak zorundaydım yoksa asla inanamazdım. Benim gibi bir gariban için bu oldukça yüksek bütçeli bir hayaldi ve bir anda allah yüzüme gülmüş her şey olmuştu. O benim ilk çocuğumdu üzerinde dünyalar kadar emek vardı.  İskoç ingiliz tarihini araştırmaları daha sonra olayları nasıl birbirine bağlayacağım güzel cümleler can alıcı noktalar derken bir anne gibi her şeyiyle ilgilenmiştim ve artık kollarımdaydı bu muhteşem bir his. Yüce Rabbim isteyen ve gerçekten hak eden herkese nasip eder inşallah :)

5) Kitabınızı yazarken ve basım sürecinde aileniz ve arkadaşlarınız sizi destekledi mi?
Bana kimse inanmadı aslında :) Ne aile ne arkadaş herkes bunun imkansız olduğunu düşünüyordu. Bende öyle düşünüyordum doğrusu :) "sen Elif Şafak mısın lan" diyenler oldu. Şakayla karışık canımı yakmaya çalışan arkadaş adı altında gezen yılanlar çıktı karşıma. Ama ben sabahlara kadar kitabımla uğraştım yılmadan sonunda herkesi utandırdım. Şimdi herkes benimle gurur duyuyor ve bana inanıyorlar. Ailem beni sadece öğretmen olarak görmek istiyordu ve devlete arkamı yaslayıp rahat etmemi istiyorlardı tipik  ana baba düşüncesi onlara asla kızamadım kızmıyorumda. Arkadaşlarım ise hep şaka yaptığımı düşündüler çünkü çevrelerinde bu tarz şeyler yapan biri yoktu buna da eyvallah dedim geçtim :) ama şunu sakın unutmayın eğer siz kendinize inanırsanız diğer insanlarda zamanla buna saygı duyup size inanmaya başlıyorlar yani her şey sizin elinizde :)

6) Kitaplarınız basılmadan önce sosyal medyada hikayelerinizi paylaşmanız ne gibi faydalar sağladı?
Fks öykü kulübü , küflu.com gibi yerlerde vardı benim hikayelerim her zaman diyorum ben wattpat yazarı değilim :) ama şu an herkes daha kolay ulaşabilirsin diye orada da var hikayelerim. Bana pek faydası olmadı aslında sosyal medyanın çünkü hep gerçek ismimi kullandım o zamanlar "Senem Özgün" olarak geçiyor adım. Umarım o okuyucularımda zamanla beni öğrenirler :)

7) Peki kurgularınızı nasıl oluşturuyorsunuz, ilham kaynaklarınız neler?
Kesinlikle Hint sineması :) Beni çok etkileyen muhteşem filmler yapıyorlar :) Salman Khan,  Sharuk Khan,  Aamir Khan,  Arjun Kapoor, Ranbir Kapoor :) bu adamlara duyduğum aşk bir numaralı yazma gücüm ve tabii ki yaptıkları filmler :) Barfi'yi izleyin derim :)

8) Hiç aldığınız bir olumsuz yorumda yazmayı bırakmayı düşündünüz mü? Ya da olumsuz yorumlar sizi nasıl etkiliyor?
Olumsuz yorumla hiç karşılaşmadım :) Sadece fantastik tarzı çok seven birkaç arkadaşımıza biraz sıkıcı gelmiş kitap ve benim birkaç noktada eksik olduğumu görenler vardı :) Hepsini okuyorum ve diğer kitabımda çok daha dikkatli olmaya çalışıyorum şu an inanın yazdığım bir cümleyi on defa okuyorum beğenmiyor siliyorum bu sefer duygusal bir şeyler ortaya koymak istiyorum :) ve bazı olumsuzlukların serinin ilk kitabi olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum çünkü tüm karakterleri vermeye çalıştım okuyucuyu  istemedim derken yine epey cebelleştim aslında :)

9) Yazmayı sevdiginize göre okumayı da seviyorsunuzdur ne tarzda okumayı seversiniz daha çok?
Tarihi aşk romanları, Grinin Elli tonu tarzında olan romanlar ve Artemisten çıkan Bones ve Kediciği bilirsiniz o tarzda olan fantastik romanları severim ahhh bir de Anita varrrr :)

10) Zor olcak biraz ama favori kitaplarınızı da söyleyebilir misiniz ?
Grinin Elli Tonu serisi, Günahkarlar serisi, Çirkinin Aşığı,  Seni Sevmek İstemedim :)

11) Favori yazarınız ya da yazarlarınız kimler ?
Fatih Murat Arsal ♥ Elizabeth Hoyt ♥ Olivia Cunning ♥ Rita Hunter ♥ Lisa Kleypas ♥

12) Son olarak okuyucularınıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Okusunlar her ne olursa olsun okusunlar :) hep derim bu ülkenin kitap okuyan güzel insanlara ihtiyacı var :) Umarım Lordum kitabını sevmişsinizdir ve gelecek olan diğer kitabı da çok seversiniz :) yorumlarınız benim için çok kıymetli :) bana daha da güzel yazabilirsin diyerek güvenen okuyucularım vardı :) onların güvenini boşa çıkarmayacağım :) çok çok seviyorsunuz herkes kendine iyi baksın :) Allah'a emanetsiniz :) bu röportajı yapan tatlılıklar size de ne kadar teşekkür etsem azdır ♥

0 yorum:

Yorum Gönder